Sequoia NP en Yosemity NP - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Andre en Miriam Leus - WaarBenJij.nu Sequoia NP en Yosemity NP - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Andre en Miriam Leus - WaarBenJij.nu

Sequoia NP en Yosemity NP

Blijf op de hoogte en volg Andre en Miriam

14 Mei 2017 | Verenigde Staten, Oakhurst

Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan Sequoia NP. De weersverwachting was goed, dus zomers gekleed op pad. In de loop van de dag sloeg het weer om en werd het (helaas) erg mistig en ook steeds kouder. Onderweg dus maar even wat warmers aan gedaan. Gelukkig was het een reisdag waarop we het park bezochten, dus hadden we de koffers bij ons.
Ondanks kou en mist was het toch de moeite waard. De gigantische bomen in het park waren indrukwekkend en we hebben een wandeling gemaakt naar de boom met de grootste omvang, de Shermantree. Het was een hele klim om weer bij het startpunt te komen maar het was de moeite waard en het is gelukt.
Vandaag scheen de zon volop en was de temperatuur aangenaam. Dat kwam goed uit want er stond een dag Yosemity NP op het programma. Dit park kenmerkt zich door de loodrechte rotswanden en de vele watervallen. Het is een er groen park met volop wandel- en fietsmogelijkheden. Het was er behoorlijk druk en het duurde even voor we een parkeerplaats hadden gevonden. Een wandeling gemaakt naar Lake Mirror en een trail terug gelopen, erg mooi!

Morgen gaat de reis naar San Fransisco. Wij vinden de parken mooier dan de steden, maar die horen er ook bij. Al met al vermaken we ons nog uitstekend, de tijd vliegt om!

André en Miriam

• 14 Mei 2017 - 09:20

Mariëtte En Roy:

Hoi Miriam en Andre
    Wat een prachtige foto's en wat een belevenis. Mooi om te lezen en te zien dat jullie het naar je zin hebben. Veel plezier! En genieten!

Groeten Roy en Mariëtte

• 14 Mei 2017 - 10:27

Bertrand:

Hallo daar! Wat een prachtige reis en mooie foto's. Je schrijft telkens over warm en koud. Hoe warm is het dan? En natuurlijk dieren en vogels gespot. Mooi, geniet ervan samen. Hier wordt het ook een beetje zomer..

• 14 Mei 2017 - 11:12

Hanny:

San Francisco is leuk, geniet ervan samen!

• 14 Mei 2017 - 11:51

Rebecca:

Prachtige foto's weer, jullie weten het wel te verkopen! Ik zie Miriam steeds meer lachen op de foto's, dus het acclimatiseren is gelukt denk ik en na alle zenuwen over de reis begint de ontspanning eindelijk toe te slaan:) Maar pas op dat je nog wel terug wilt hè! Jullie wandelschoenen zijn waarschijnlijk versleten als je terug bent en met zo'n reisverslag heb je ook niks meer te vertellen hier, maar we kijken desondanks naar jullie uit hoor! Heb het goed in San Fransisco, ben er nooit geweest, maar het schijnt toch echt een hele mooie stad te zijn! Groetjes!

• 14 Mei 2017 - 17:49

Margo:

Super mooie foto's. Goed dat de klimmetjes gelukt zijn. Trappen zonder railing??
    Nu de grote stad onveilig maken!! Veel plezier nog.

• 15 Mei 2017 - 11:33

Jeroen:

Wederom prachtige foto's!
    Dit is maar een klein verslag vermoed ik zo, we kijken dan ook uit naar al jullie verhalen en foto's.

Geniet ze!
    Groetjes van de GB'tjes

• 15 Mei 2017 - 12:38

Nancy Tiehuis:

Wat een mooie foto's en erg leuk de verhalen erbij.Wij wensen jullie nog een hele mooie week toe.
    Groetjes fam. Tiehuis.

• 16 Mei 2017 - 08:16

Monique:

Prachtig, die bomen, de natuur.
    Heel mooi.